Nieuws

Terugblik Buitenlandse reis

Van 29 augustus tot 2 september is de jaarlijkse buitenlandrit gereden. Ditmaal naar Engeland met uitgebreid bezoek aan de Universiteit stad Oxford en de jaarlijkse autojumble in Beaulieu in de "New Forest National Park".

De tocht begon met de nachtboot in Hoek van Holland en uitgerust reden we de volgende ochtend vanuit Harwich richting ons eerste hotel. De tocht was dit jaar georganiseerd samen met het reisbureau 'Mijn ReisKennis' omdat Rene van Heumen in de 'lappenmand' lag. Gelukkig is Rene nu weer hersteld! De routes waren dit jaar via 'google maps' uitgezet waardoor we zowel een papieren als digitale route kaart hadden. Na het van board gaan in Harwich hebben we de eerste dag (donderdag) eerst in de oude (oudste?) stad Colcherster ontbeten, waarna we via secondaire wegen en een nationaal park naar een 'golf hotel' buiten Oxford zijn gereden. Een prachtig landschapshotel waar we 's avonds hebben gegeten. De volgende dag het bezoek aan Oxford waar we met gids rondgeleid werden en uitgebreid een 'Harry Potter achtig' college van binnen hebben mogen zien. Na de lunch in Oxford zijn we via mooie weggetjes naar ons hotel midden in het "New Forest National Park" gereden. Dit is zo groot als Utrecht en er leven paarden en koeien in het 'wild'.  Zaterdag was de autojumble in Beaulieu, wat echt een belevenis is..... https://www.beaulieu.co.uk. Na twee nachten in het leuke hotel in het “New Forest National Park”, waar we verschillende wandel- en autotochten hebben gedaan, was zondag de terugreis via Dover / Duinkerke. Het was een feestje weer om met een gezellige groep van het ES Register zo'n leuke tocht te kunnen doen.